بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز

بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز

دریافت

بررسی سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 2441 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 85 امروزه استفاده از ترمزهای ضد بلوکه ABS به صورت استاندارد در اکثر اتومبیلها دیده می شود و کمپانی بوش از ابتدای سال 1987 تاکنون بیش از ده ملیون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS تولید و روانه بازار کرده است برای آگاهی از سیر تکامل ترمز اتومبیلها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحر قیمت فایل فقط 24,200 تومان مقدمه : مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز امروزه استفاده از ترمزهای ضد بلوکه ABS  به صورت استاندارد در اکثر اتومبیلها دیده می شود و کمپانی بوش از ابتدای سال 1987 تاکنون بیش از ده ملیون دستگاه ترمز ضد بلوکه ABS تولید و روانه بازار کرده است برای آگاهی از سیر تکامل ترمز اتومبیلها ، تاریخچه ساخت و چگونگی بهینه سازی و پیشرفت آنها را با هم مرور می کنیم در گذشته برای بیشتر رانندگان ، راندن و بحرکت درآوردن و یا ادامه حرکت اتومبیلها جالبتر از ترمز کردن به نظر می رسید و شاید کمتر کسی به ترمز اتومبیل و نقش حیاتی آن توجه نشان می داد . با ورق زدن برگهای تاریخ صنعت اتومبیل سازی و توقف در سال 1885 به زمانی می رسیم که کارل بنز برای نخستین بار از لنتهای ترمز چوبی و دیسکها یا صفحه های تسمه ای برای متوقف کردن اتومبیل های ساخت خود ، استفاده کرد کارل بنز این ایده را دقیقا ً از روی قطارها یا لوکوموتیوهای آن زمان کپی کرده بود بتدریج راه حلهای دیگری برای توقف اتومبیل توسط مبتکرین در این زمینه بکار بسته شد مثلا ً ترمزهای دایملر که شامل یک کابل فولادی بود و به دور یک صفحه فلزی در قسمت درونی چرخ پیچیده شده بود و در زمانی که این کابل کشیده می شد پس از مدتی وسیله نقلیه را مجبور به توقف می کرد ولی یکی از بزرگترین معایب اینگونه ترمزها این بود که در زمانی که راننده اتومبیل خود را در سر بالایی متوقف می کرد درست پس از توقف ، از فشار این کابل کاسته و خودرو به طرف عقب کشیده می شد بعدها راه حلی برای این مشکل پیدا شد و آن راه حل این بود که به وسیله یک اهرم بلند نیزه مانند که با بازوهای کششی در قسمت پشت اتومبیل در ارتباط بود درست در لحظه پس زدن خودرو این اهرم نیزه مانند به درون زمین فرو می رفت و اتومبیل را در سر بالایی متوقف می کرد . پیش از پایان قرن هجدهم فکر ساختن ترمزهای مؤثرتر وارد فازهای جدی تری شد و در سال 1895 ” فردریک لانکستر ” انگلیسی نوعی ترمز کلاچ مانند را برای متوقف کردن اتومبیل بکار برد ساختار این ترمز بدینگونه بود که یک کلاچ مخروطی شکل که دارای یک صفحه سایشی (اصطکاکی ) در پشت بود وظیفه برقراری ارتباط بین موتور و جعبه دنده را بعهده داشت در زمانی که این کلاچ بطرف عقب کشیده می شد ارتباط موتور وجعبه دنده با یکدیگر قطع می شد و هنگامی که بیشتر به طرف عقب کشیده می شد از طریق صفحه سایشی خود با یک دیسک مرتبط شده و اتومبیل را بحالت ایست وا می داشت بدین ترتیب می توان گفت که ترمز گیری در تمام خودروها از طریق دستگاه انتقال قدرت صورت می گرفت و این شروعی بود برای ترمزهای دیسکی . بکارگیری سیستمهای انتقال قدرت ترمز به شیوه هیدرولیکی در گذشته تنها در دوچرخه ها کاربرد داشت و در سال 1897 دو نفر بنامهای Bayley  و Brigg نخستین سیستم هیدرولیکی را برای وسائط نقلیه چهار چرخ ساخته و مورد بهره برداری قرار دادند در این سیستم فعالیت ترمزها با استفاده از نیروی فنر و عقب نشینی آنها بطریق هیدرولیک انجام می گرفت در سال 1897 آقای Herbert frood فعالیتهای خود را بیشتر بر روی مواد تشکیل دهنده آن چیزی که ما امروز آنرا لنتهای ترمز می نامیم قرار داد . وی در سال 1902 موفق به گشایش شرکتی به نام Frodo  گردید و در سال 1908 نخستین نمونه از لنت ترمزهای خود را که از ماده ای مقاوم به نام آزبست ساخته شده بود آماده فروش به خریداران نمود اینگونه لنتها تا سال 1921 مورد بهینه سازی قرار گرفتند و در این سال با استفاده از فن آوری ریخته گری از قیمتی ارزانتر از گذشته برخوردار گردیدند شاید ساخت لنتهای ترمز از Asbest که ماده ای مقاوم در برابر گرما است یک تحول اساسی در ساخت لنتهای ترمز باشد چرا که تا پیش از این زمان تنها از فلز در مقابل فلز ( دیسک و لنت ) استفاده می شد و شرکت بوگاتی نیز استفاده از فلز در برابر فلز را تا اواسط قرن بیستم همچنان مورد استفاده قرار می داد . تاریخ تولید ترمزهای دیسکی به سال 1896 باز می گردد در این سال شرکت union electicitats gesellscaft  با ساخت دیسکهای الکترومغناطیسی مجهز به یک صفحه فرسایشی نخستین گام را در این جهت برداشت طرز کار این سیستم بدین ترتیب بود که لنتهای ترمز با نیروی الکترومغناطیسی بطرف صفحه یا دیسک گردان فشرده و فشار لازم را برای توقف اتومبیل به دیسک ترمز وارد می آورند در سال 1901 آقای می باخ موفق به ساخت نوعی ترمز کاسه ای مجهز به لنتهای داخلی گردید این ترمزها در سال 1903 بر روی مرسدسهایی که دارای 40 اسب بخار نیز بودند مصرف گردید در همین سال کمپانی مرسدس نصب ترمز بر روی چرخهای جلو را نیز به عنوان وسایل اضافی و سفارشی به خریداران خود پیشنهاد می کرد . ولی هیچگاه از این وسیله سفارشی استقبال در خور توجهی نشد چرا که رانندگان آن زمان ترمز برای محور جلو خودرو را خطرناک می دانستند . ترمز اتومبیل ها برای هر چه کامل تر شدن راه دور و درازی را در پیش داشتند و فکر ساختن ترمزهای هیدرولیکی و با فشار روغن نیز عده ای را به خود مشغول داشت در سال 1908 آقای E.W.Weight  ترمزی را طراحی و ساخته بود که تقریبا ً چیزی بود شبیه ترمزهای امروزی یعنی استفاده از نیروی فشار روغن و هیدرولیک و بکارگیری سیلندر و پیستون برای ترمزها بدون شک ساخت ترمزهای هیدرولیکی گام مؤثری در زمینه بهینه سازی ترمزها محسوب می شد ولی این ترمزها نیز همچنان نقص داشته و افرادی نیز در فکر ساخت ترمزهای بهتر و یا سیستمهای کامل کننده و تقویت کننده ترمزهای هیدرولیکی بودند . در سال 1919 آقای PARRY THOMAS  نقشه و امکان ساخت بوستر ترمزها را مورد بررسی قرار داده بود این بوسترها در سال 1923 متولد شده و به واقعیت پیوستند ولی هنوز می باید زمان درازی بگذرد تا این سیستم های تقویت کننده عادی و بصورت استاندارد در آیند . در سال 1940 شرکت گیرلینگ برای خودروهای نظامی ترمزهای دیسکی طراحی و تولید نمود این ترمزها شباهت زیادی با صفحه کلاچ های امروزی داشته یعنی دارای دو پوشش سایشی در دو طرف دیسک بودند . سیستم ترمزهای هیدرولیکی همانگونه که می دانیم یکی از بهترین و مطمئن ترین ها است ولی اغلب این سیستم به صورت نخستین خود ( تک کاناله ) دارای عیب بزرگی بود بدین ترتیب که اگر هر گاه بدلیلی شکستگی جزئی در یکی از لوله های ترمز بوجود می آمد در اثر نشت مایع و یا ترمز و یا وارد شدن هوا در سیستم کلی ، تمام سیستم ترمز از حالت فعالیت خود بیرون آمده و خطر آفرین می شد. برای از میان برداشتن این عیب ، خودروسازان و یا شرکتهای تولید کننده سیستمهای ترمز مجبور به تقسیم کردن نیروی ترمز در دو مدار یا کانال جداگانه بودند بدین ترتیب که نیروی ترمز ( از طریق فشار هیدرولیک ) به دو بخش یکی برای چرخهای جلو و دیگری برای چرخهای عقب تقسیم شدند . پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه و چهار کاناله ضد بلوکه ABS  در بیشتر اتومبیلها بصورت استاندارد وجود ندارد حال ما در این پروژه قصد داریم به بررسی قسمتهای مختلف ترمز ABS و معمولی بپردازیم و سپس در پایان این دو سیستم ترمز را با یکدیگر مقایسه کنیم . فصل اول : تجزیه سیستم های ترمز  هیدرولیکی 1-1-    ترمزهای هیدرولیکی بدون تقویت کننده : تنها نیرویی که در ترمزهای بدون تقویت کننده برای فشار دادن کفشک روی ترمز مورد استفاده قرار می گیرد نیروی پای راننده روی پدال ترمز است هیچ منبع انرژی دیگری مورد استفاده قرار نمی گیرد اینگونه ترمزها معمولا ً برای ماشینهای سبک تر و کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرد نیرویی که بر پدال وارد می شود موجب جابجایی پدال می شود که در نتیجه آن میل انگشتی روی سیلندر اصلی فشار وارد می کند این اتصال پدال به این خاطر تعبیه شده است تا با ایجاد نیروی مکانیکی بین پدال و سینلدر اصلی ، پیستون سیلندر اصلی حرکت کند مساحت سطح مقطع سیلندر ترمز چرخ بیشتر از مساحت سطح مقطع سیلندر اصلی می باشد از آنجایی که میزان حرکت پیستون سیلندر اصلی با توجه به میزان حرکت پدال تعیین می شود پس رابطه بین سیلندر اصلی و سیلندر ترمز چرخ نیز محدود می شود به منظور حفظ نیروی پای راننده روی پدال کمتر از حد ماکزیمم که حدودا ً N445 (lb100) می باشد تقویت کننده ترمز که به صورت خلاء یا پمپهای فشار هستند تعبیه شده اند . (PI) خط فشار ترمز هیدرولیک که توسط فشار پای راننده روی پدال () تولید می شود را می توان به شکل زیر محاسبه کرد :                                                              (1-1) که در این فرمول داریم : Amc = مساحت سطح مقطع سیلندر اصلی ،   = نیروی پای راننده روی پدال و (lb)N  = نسبت بازوی پدال  = بازده بازوی پدال میزان معمول بازده بازوی پدال 8/0 می باشد که شامل بازده سیلندرهای اصلی به فنر بازگرداننده می باشد . نیروی ترمز () را برای هر اکسل با توجه به عوامل ترمز بصورت زیر محاسبه می کنیم .                                                        (1-2) که خواهیم داشت : = مساحت سینلدر ترمز چرخ BF = عوامل ترمزی = فشار بر روی پدال که برای متصل کردن کفشکهای ترمز به ترمز کفشکی یا ترمز دیسکی نیاز است R = شعاع لاستیکها ( چرخ ماشین ) (in)mm r = شعاع  مؤثر ترمز دیسکی یا کفشکی  (in)mm  = بازده سیلندر ترمز چرخ نیروی فشار جلویی که برای ترمزهای دیسکی در یک شرایط خوب مکانیکی استعمال می شود کمتر از 5/3 الی 5/7  برابر با (sto 10 psi) می باشد و حتی در برخی مواقع ممکن است اصلا ً به حساب نیاید فک ترمز شناور ترمزهای دیسکی که سطح کشویی آنها زنگ زده اند ممکن است نیروی فشار به جلوی بیشتری نیاز داشته باشند نیروی فشار به جلو در ترمزهای کفشکی با توجه به نیروی فنرهای بازگرداننده کفشکهای ترمز و با مساحت سیلندر ترمز چرخ محاسبه می شود که ممکن است تا حدود 70 الی   172 که برابر است با (psi250 الی 100 ) بشود بازده سیلندر ترمز چرخ تقریبا ً 96/0 در ترمزهای کفشکی و 98/0 در ترمزهای دیسکی می باشد . کاهش سرعت در چرخهای باز از جمع برآیند نیروی ترمز تمام اکسلها محاسبه می شود و یا                      (1-3) R و F که در ترمز دیده می شود مبین این امر است که پارامترهای ترمزهای چرخها که عبارتند از :  و BF و r باید برای ترمز چرخهای جلویی (F) و عقبی (R) محاسبه شوند اگر برای ترمز گرفتن بیش از دو اکسل مورد استقاده قرار بگیرند آنگاه پارامترهای جدیدی به سمت راست معادله (1-3) اضافه می شود . برای ماشینهایی که سوپاپ تنظیم دارند خط فشار ترمزهای عقبی و جلویی برای فشار بالای نقطه زانو یکسان نیست برای محاسبه خط فشار ترمزهای عقب و جلو می توانید از فرمول (1-11) استفاده نمایید . 1-2-    تجزیه سیستم تقویت کننده 1-2-1- نگاهی کلی سیستم های تقویت ترمز این امکان را به یک راننده معمولی ( از لحاظ هیکل) می دهد تا فقط با فشاری که روی پدال وارد می آورد پدال حرکت کند تقویت کننده ها و فاکتورهای مختلف آن باید با توجه به وسیله نقلیه موتوری باشند . موارد زیر باید در نصب تقویت کننده های ترمزی مورد توجه قرار بگیرد . 1-           تقویت کننده ها باید به اندازه کافی حساس باشند تا در مواقعی که فشار کمی روی پدال وارد می شوند بتوانند به خوبی اعمال ترمز را تنظیم کنند ( سطوحی که سطح مالش کمی دارند ) وقتی فشار وارده روی پدال ترمز کمتر از 13 تا 20 N( lb5 الی 3 ) باشد تقویت کننده های ترمز باید مورد استفاده قرار بگیرند . 2-           میزان فشار وارده بر پدال و کاهش سرعت باید به نحوی باشند که شخص قادر به تخمین زدن خشکی ترمز ها باشد . 3-           زمانی که تقویت کننده ها برای عمل کردن نیاز دارند باید کمتر از 1/0 ثانیه باشند تا در مواقعی که با حرکت (Ft/s 3) m/s1 پدال ترمز به یک ترمز فوری داریم ترمزها به موقع عمل کنند . 4-           انتقال نیرو از تقویت کننده ها به ترمزهای بدون تقویت کننده باید به نحوی باشد که شخص قادر باشد در مواقع ضروری تا جائیکه نیاز دارند روی پدال ترمز فشار بیشتری وارد کند . 5-           درصد اطمینان تقویت کننده باید بالا باشد تا احتمال عدم عملکرد صحیح آنها کاهش یابد عدم کارکرد تقویت کننده باعث دستپاچگی راننده خواهد شد و ممکن است شخص بر اثر سردرگمی در مواقع ضروری پایش را از روی پدال بردارد . وقتی که بر اثر عدم عملکرد تقویت کننده ها پدالها به سختی حرکت می کنند برخی رانندگان اینگونه تصور می کنند که کل سیستم ترمز ماشین دچار نقص شده و سرعت ماشین به حدی که مورد نیاز است کاسته نخواهد شد . 1-2-2- ترمز بوستردار( ترمزهای تقویت شده با خلاء) : ترمزهای هیدرولیکی تقویت شده با خلاء که به آنها ترمز بوستردار نیز می گویند از یک تقویت کننده خلائی به طوری که در تصویر 1-1 آمده ، استفاده می کنند تا به راننده با افزایش نیرو برای چسباندن کفشکهای ترمزی در ترمز کفشکی کمک کنند سیستم معمولی ، که به آنها mastervac  نیز می گویند دقیقا ً روی دیواره جداکننده موتور از اتاق سرنشین ، جلوی پای راننده بالا می روند این سیستم ها بین پدال پایی و سیلندر اصلی بالا می رود . نیروی کمکی نیروی فشار به جلو را ، که پیستون سیلندر اصلی را فعال می کند افزایش می دهد با تغییر فشار در پیستون تقویت کننده و یا دیافراگم خلاء و یا فشار کم در قسمت سیلندر اصلی ایجاد می شود . ( همچنین توسط فشار بالا یا اتمسفر یک در بخش ورودی نیز ، تولید می شود . میزان نیروی کمکی با توجه به میزان نیروی وارده روی پدال ترمز توسط دیسک واکنشی که در تصویر 1-2 نشان داده شده است تنظیم می شود قسمت مالشی دیسک واکنشی مانند مایع روغنی عمل می کند که تولید فشاری برابر روی تمام سطوحی که با آن در تماس هستند می کند نتیجه این است که میزان ورودی فشار جوی با توجه به میزان فشار به جلوی تنظیم شده روی پیستون سیلندر اصلی تنظیم می شود . خلایی که در مجرای مکش ورودی موتورهای اشتعال جرقه ای وجود دارند عموما ً برای فعال کردن بوسترها ( تقویت کننده ) کاملا ً کافی  می باشد موتورهای دیزل به خاطر کافی نبودن خلاء مجرای مکش آنها که ناشی از عدم وجود یک گلوگاه می باشد نیاز به یک پمپ خلاء دیگر دارند پمپهای خلاء به سه شکل پرده ای ، دیافراگمی و پیستونی هستند پمپ خلاء های مدل پرده ای برای تولید خلاء مورد نیاز ، نیازمند موتور دیزل روغنی می باشند با توجه به میزان کمک دهی محدود ، معمولا ً در سیلندرهای اصلی که حداکثر حجم آنها   6/24 می باشند مورد استفاده قرار می گیرند . شكل 1-1- سیلندر اصلی بوستر خلاء (Bendix ) 1-2-2-a- تجزیه تقویت کننده خلائی مدل Mastervac : ضریب تقویت کنندگی سیستم با توجه به ضریب نیروی فشار به جلو بر پیستون سیلندر اصلی با در نظر گرفتن فشاری که از طریق پدال بر تقویت کننده وارد می شود محاسبه می گردد .                                                                          (1-4) که در فرمول فوق   برابر است با نیروی تقویت کننده بر حسب N(lb) تقویت کننده های خلائی میزان کارآیی سیستم ترمز را در ماشینهای سنگین حدود هشت تا نه برابر و در ماشینهای کوچکتر سه تا چهار برابر افزایش می دهند بدین معنی که مثلا ً نیروی وارد بر پدال هشت برابر می شود اگر چه این میزان تقویت کننده باعث کارآیی بالای ترمز با فشار اندکی که روی پدال وارد می آورد می شود اما در مواقعی که تقویت کننده عمل نکند معمولا ً راننده قادر به وارد آوردن فشار لازم روی پدال برای کاهش مورد نظر وسیله نقلیه نخواهد بود .]3[ خط فشار ترمز توسط معادله ای تقریبا ً مشابه معادله (1-1) محاسبه می شود فقط این محاسبه بر اساس ضریب تقویت کنندگی (B) می باشد . ضریب تقویت کنندگی را می توان با ابعاد اولیه و پایه و نیروی فنرهایی که در mastervac  پایه مورد استفاده قرار می گیرند (تصویر 1-2 ) محاسبه نمود . شكل 1-2- یك دیافراگم متسروك Bendix در این محاسبه قطر خارجی دیسک واکنشی را با  و قطر پیستون واکنشی را با   نشان می دهیم در محاسباتی که در زیرانجام شده است برای یک mastervac یک دیافراگم پیستون دار با قطر mm203 می باشد قطر دیسکهای واکنشی و پیستون واکنشی mm7/30 و mm18 (in729/0 و in21/1 ) می باشد . که قطر نیروی فشار به جلو mm38/8 و Acm83/0 (in33/0) در نظر گرفته شده بود . نیروی تقویت کننده برای یک خلاء مؤثر  928/7 (psi5/11 ) ]80%                        از حداکثر [ و بازدهی مکانیکی 95/0 عبارت است از : نیروی مؤثر تقویت کننده  به خاطر نیروی مقاوم فنرهای بازگرداننده پیستون دیافراگم کمتر می شود بنابراین : که نیروی فنر بازگرداننده     فرض شده است این محاسبات نشان می دهد که بخش تقویت کننده تولید نیروی فشار به جلوی هیدرولیکی به میزان (5101b)2269N می کند . نیروی مقاومی که در برابر این نیروی فشار به جلو ایجاد می شود بعدها محاسبه خواهد شد دیسک واکنشی لاستیکی مانند یک مایع روغنی عمل می کند فشار دیسکی واکنشی        برابراست با نیروی مؤثر تقویت کننده تقسیم بر تفاضل مساحت سطح مقطع دیسک واکنشی  و پیستون واکنشی  : فشار کنترل  بر هر سطحی که با دیسک واکنشی درتماس باشد نیروی مقاوم وارد می کند به دلیل آنکه نیروی پیستون واکنشی به قسمتی از دیسک واکنشی داده  می شود نیروی پیستون واکنشی   که برابر است با فشار واکنشی ضرب در مساحت پیستون واکنشی  ، بنابراین ؛ نیروی پیستون واکنشی در مقابل نیروی فنرهای بازگرداننده پیستون واکنشی مقاومت می کند برای یک تقویت کنده خلاء با قطر  نیروی فنر بازگرداننده تقریبا ً        (151b)66.7N می باشد نتیجتا ً نیرویی که توسط پدال بر پیستون فشار به جلوی سیلندر اصلی وارد می شود برابر است با : 1298+66.1=1364N(290.7+15=305.71b) مجموع نیروی وارده بر پیستون سیلندر اصلی و در نتیجه نیروی تولید شده از فشار خط ترمز برابر است با مجموع نیروی مؤثر بوستر و نیروی پیستون واکنشی یا 2277+1298=3575N(5102+290.7=800.91b) در آخر نسبت تقویت کننده خلائی (B) توسط نسبت نیروی میله انگشتی وارده بر پیستون سیلندر اصلی تقسیم بر نیروی پیستون واکنشی محاسبه می شود . B=575 / 1298 = 2/75 [B=800/9/290/7=2/75] قیمت فایل فقط 24,200 تومان برچسب ها : ترمزهای هیدرولیکی بدون تقویت کننده , مروری بر سیر تکامل ترمز اتومبیل ها از ابتدا تا امروز , , , تجزیه سیستم های ترمز هیدرولیکی

  • دانلودكارآموزی مدیریت علی رضا رنجبر

    دانلودكارآموزی مدیریت علی رضا رنجبر دریافت دانلودكارآموزی مدیریت علی رضا رنجبر دانلودكارآموزی مدیریت علی رضا رنجبر دسته بندی کارآموزی بازدید ها 19 فرمت فایل zip حجم فایل 1.45 مگا بایت تعداد صفحات فایل 67 8,800 تومان نام فایل : كارآموزی…

  • پاورپوینت آموزش بخیه

    پاورپوینت آموزش بخیه دریافت پاورپوینت آموزش بخیه دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 557 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 دانلود پاورپوینت آموزش بخیه بررسی آموزش بخیه پاورپوینت جامع و کامل آموزش بخیه کاملترین پاورپوینت آموزش بخیه پکیج…

  • چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم

    چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم دریافت چگونه در مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان خوابگاهی انگیزه بیشتری در درس زبان انگلیسی ایجاد کنم دسته: روانشناسی و علوم تربیتی…

  • پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر

    پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر دریافت پاورپوینت بررسی نقش فضای سبز در شهر دسته: شهرسازی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 2092 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 دانلود پاورپوینت با عنوان بررسی نقش فضای سبز در شهر…

  • پاورپوینت روشهای پیشرفته ساخت (سیستم ساختمانی ترونکو)

    پاورپوینت روشهای پیشرفته ساخت (سیستم ساختمانی ترونکو) دریافت پاورپوینت روشهای پیشرفته ساخت (سیستم ساختمانی ترونکو) پاورپوینت روشهای پیشرفته ساخت (سیستم ساختمانی ترونکو) در 27 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx دسته بندی معماری بازدید ها 214 فرمت فایل…

  • پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی

    پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی دریافت پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 184 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 41 پاورپوینت بررسی گشتالت درمانی در 41اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx…

  • انسان كامل از دیدگاه مولوی

    انسان كامل از دیدگاه مولوی دریافت انسان كامل از دیدگاه مولوی بحث در مورد انسان و ماهیت او از ریشه دارترین مباحث عمومی فرهنگی، در اندیشه بشر است این موضوع، همواره مورد مداقه و مناقشه فلاسفه یونان و پس از…

  • کارآموزی نقش روابط عمومی دردانشگاه آزاد اسلامی

    کارآموزی نقش روابط عمومی دردانشگاه آزاد اسلامی دریافت کارآموزی نقش روابط عمومی دردانشگاه آزاد اسلامی دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 61 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 48 در این گزارش کارآموزی سعی شده است…

  • پرسشنامه میزان توانمندی كاركنان

    پرسشنامه میزان توانمندی كاركنان دریافت پرسشنامه میزان توانمندی كاركنان دسته بندی پرسشنامه بازدید ها 136 فرمت فایل docx حجم فایل 10 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 4 8,250 تومان . توانمندی كاركنانگمرکاثربخشی

  • دانلود پاورپوینت جریان الکتریکی

    دانلود پاورپوینت جریان الکتریکی دریافت دانلود پاورپوینت جریان الکتریکی دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 3359 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 47 فایل پاورپوینت باموضوع جریان الکتریکی در 47 اسلاید قابل ویرایش قیمت فایل فقط 14,300 تومان بخشی…

  • بررسی سیاستهای مسكن در اروپا

    بررسی سیاستهای مسكن در اروپا دریافت بررسی سیاستهای مسكن در اروپا دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 12 در این مقاله با مراجعه به چند منبع خارجی سعی شده است بصورت خلاصه…

  • مقایسه آثار شاعران زن از لحاظ فكر و محتوا با شاعران مرد در شعر معاصر

    مقایسه آثار شاعران زن از لحاظ فكر و محتوا با شاعران مرد در شعر معاصر دریافت مقایسه آثار شاعران زن از لحاظ فكر و محتوا با شاعران مرد در شعر معاصر ادبیات فارسی حضور زنان را چگونه در خود پذیرفته…

  • برس طراحی شده در سالیدورک و کتیا

    برس طراحی شده در سالیدورک و کتیا دریافت برس طراحی شده در سالیدورک و کتیا برس طراحی شده در سالیدورک و کتیا دسته بندی مکانیک بازدید ها 140 فرمت فایل zip حجم فایل 58 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 1…

  • مبانی نظری و پیشینه مهارت های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه مهارت های اجتماعی دریافت مبانی نظری و پیشینه مهارت های اجتماعی دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 60 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 مبانی نظری و پیشینه مهارت های اجتماعی…

  • شیپ فایل بخشهای شهرستان کهنوج

    شیپ فایل بخشهای شهرستان کهنوج دریافت شیپ فایل بخشهای شهرستان کهنوج دانلود نقشه بخشهای شهرستان کهنوج (واقع در استان کرمان) در جدول توصیفی این شیپ فایل موارد زیر موجود استنام هر بخشنام قسمت مرکزی هر بخشمساحت و محیط هر بخش…

  • مبانی نظری پیشینه تحقیق ساختار و فرایند تصمیم گیری در سیاستگذاری خارجی (فصل دوم)

    مبانی نظری پیشینه تحقیق ساختار و فرایند تصمیم گیری در سیاستگذاری خارجی (فصل دوم) دریافت مبانی نظری پیشینه تحقیق ساختار و فرایند تصمیم گیری در سیاستگذاری خارجی (فصل دوم) دسته: علوم انسانی بازدید: 2 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 101…

  • بررسی الگوریتم MUSIC و MVDR

    بررسی الگوریتم MUSIC و MVDR دریافت بررسی الگوریتم MUSIC و MVDR دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 115 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 5 دانلود مقاله رشته برق زیرگروه مخابرات بررسی الگوریتم MUSIC و MVDR قیمت…

  • پرسشنامه بهره ورری ﻫﺮﺳﻲ، بلانچارد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983)

    پرسشنامه بهره ورری ﻫﺮﺳﻲ، بلانچارد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) دریافت پرسشنامه بهره ورری ﻫﺮﺳﻲ، بلانچارد و ﮔﻠﺪاﺳﻤﻴﺖ (1983) دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 10 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 پرسشنامه بهره ورری ﻫﺮﺳﻲ، ﺑﻼﻧﭽﺎرد…

  • مقاله آموزشی بررسی مفاهیم عرفان و صوفی

    مقاله آموزشی بررسی مفاهیم عرفان و صوفی دریافت مقاله آموزشی بررسی مفاهیم عرفان و صوفی فرمت فایل DOC مایکروسافت ورد داکیومنت ( قابل ویرایش )چکیدهدردم‌ از یار است‌ و درمان‌ نیز هم‌ دل‌ فدای‌ او شد و جان‌ نیز هم‌…

  • دانلود فایل ورد Word پژوهش کنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل

    دانلود فایل ورد Word پژوهش کنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل دریافت دانلود فایل ورد Word پژوهش کنترل و هدایت از راه دور توسط SMS در سیستم موبایل دسته: برق بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc…

  • تحقیق كاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دكوراسیون داخلی

    تحقیق كاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دكوراسیون داخلی دریافت تحقیق كاربرد نقوش گبه و دستبافته‌های‌ایرانی در دكوراسیون داخلی مقدمه به نام خداوند عشق و هنر حكیم خردپرور دادگر خواجه در ابریشم و ما در گلیم عاقبت‌ای دل همه ما…

  • مقاله مناسب برای درس قابلیت اطمینان

    مقاله مناسب برای درس قابلیت اطمینان دریافت مقاله مناسب برای درس قابلیت اطمینان مقاله ارزیابی قابلیت اطمینان شینه بندی های مختلف در پستهای فشار قویمقاله انگلیسی به همراه فارسی دسته بندی برق بازدید ها 131 فرمت فایل zip حجم فایل…

  • کسب درامد از اینترنت تضمینی

    کسب درامد از اینترنت تضمینی دریافت کسب درامد از اینترنت تضمینی کسب درامد از اینترنت مهندس طلوعی کاملترین وتضمینی ترین کسب درامد از اینترنت می باشد که با نازلترین قیمت به شماها دوستان گرامی عرضه می شود دسته بندی طرح…

  • پاورپوینت بررسی سنگهای رسوبی

    پاورپوینت بررسی سنگهای رسوبی دریافت پاورپوینت بررسی سنگهای رسوبی دسته: زمین شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل: 199 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 پاورپوینت سنگهای رسوبی در 16اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx قیمت فایل فقط…

  • تحقیق آموزش وپژوهش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS rs

    تحقیق آموزش وپژوهش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS rs دریافت تحقیق آموزش وپژوهش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS rs تحقیق آموزش وپژوهش سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی GIS rs45 صفحه وورد زمینه…

  • اینفوگرافیک ایین های نوروزی در ایران

    اینفوگرافیک ایین های نوروزی در ایران دریافت اینفوگرافیک ایین های نوروزی در ایران دسته: وکتور بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 561 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 اینفوگرافیک ایین های نوروزی در ایران قیمت فایل فقط 14,300 تومان اینفوگرافیک…

  • تحقیق عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار

    تحقیق عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار دریافت تحقیق عملیات حرارتی روی فولادهای ابزار عملیات حرارتی روی فولادهای ابزارمقدمه اطلاعات عمومی در مورد جوشکاری فولاد ابزار روشهای جوشکاری فولاد ابزار مخزن جوشکاری ویژگی های فلز پرکننده در مورد هیدروژن مراقب باشید!…

  • ترجمه مقاله Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection

    ترجمه مقاله Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection دریافت ترجمه مقاله Cooling enhancement of two fins in a horizontal channel by nanofluid mixed convection دسته: مکانیک بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل:…

  • تحقیق بررسی مدیریتی در جهت شناسائی عوامل تأثیر گذار در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه

    تحقیق بررسی مدیریتی در جهت شناسائی عوامل تأثیر گذار در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه دریافت تحقیق بررسی مدیریتی در جهت شناسائی عوامل تأثیر گذار در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه پیشگفتار سازمان‎های تولیدی بیشماری در گوشه و…

  • طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی

    طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی دریافت طرح توجیهی تولید سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی دسته: صنایع دستی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 183 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 گردش نقدینگی سنگ های قیمتی و نیمه…

  • پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان

    پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان دریافت پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان پیشینه ومبانی نظری اعتماد در سازمان دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 149 فرمت فایل docx حجم فایل 60 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 27 20,900 تومان…

  • تحقیق شهادت امام حسین و واقعه کربلا

    تحقیق شهادت امام حسین و واقعه کربلا دریافت تحقیق شهادت امام حسین و واقعه کربلا دسته: معارف اسلامی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 116 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 24 تحقیق شهادت امام حسین و واقعه کربلا قیمت فایل…

  • پاورپوینت آموزش درس هفتم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی ( طلای سیاه )

    پاورپوینت آموزش درس هفتم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی ( طلای سیاه ) دریافت پاورپوینت آموزش درس هفتم کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی ( طلای سیاه ) پاورپوینت آموزش درس هفتم ، کتاب مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی…

  • دانلود مقاله نقش بنگاههای كوچك و متوسط در ایجاد اشتغال

    دانلود مقاله نقش بنگاههای كوچك و متوسط در ایجاد اشتغال دریافت دانلود مقاله نقش بنگاههای كوچك و متوسط در ایجاد اشتغال دسته: بازاریابی و امور مالی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 54 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 دانلود…

  • دهها روش رسیدن به آرامش فکری و روحی بعد از کار

    دهها روش رسیدن به آرامش فکری و روحی بعد از کار دریافت دهها روش رسیدن به آرامش فکری و روحی بعد از کار دوستان در این مجموعه به معرفی دهها روش جالب و منطقی رسیدن به آرامش فکری و روحی…