مبانی نظری تفکر انتقادی,مولفه های تفکر انتقادی

مبانی نظری تفکر انتقادی,مولفه های تفکر انتقادی

دریافت

مبانی نظری تفکر انتقادی,مولفه های تفکر انتقادی مبانی نظری تفکر انتقادیمولفه های تفکر انتقادی
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

17
فرمت فایل

docx
حجم فایل

116 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

79

20,900 تومان
مبانی نظری تفکر انتقادی,مولفه های تفکر انتقادی   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری   2-1- تاریخچه و مبانی نظری تفکر انتقادی    442-1-1- تفکر انتقادی     452-1-1-1- تلاشی در جهت ارائه تعریفی مورد توافق همگان:عنوان                                                                                                صفحه             تحقیق تحقیقاتی دلفی در سال 1990    48 2-1-1-1-1- مؤلفه‌های تفکر انتقادی    502-1-1-1-1-1- مؤلفه مهارتی تفکر انتقادی    502-1-1-1-1-2- مؤلفه گرایشی تفکر انتقادی    52                  2-1-1-1-1-2-1- مفهوم گرایش    52            2-1-1-1-1-2-2- گرایش‌های تفکر انتقادی    542-1-1-1-1-2-3- سنجش گرایش‌های تفکر انتقادی     552-1-1-1-1-3- رابطه مؤلفه مهارتی و مؤلفه گرایشی تفکر                                           انتقادی     562-1-1-2- عمومی بودن تفکر انتقادی در مقابل اختصاص داشتن آن                           به زمینه‌ای خاص     572-1-2- تمایز تفکر انتقادی از مفاهیم دیگر    582-2- تحقیقات پیشین در زمینه عوامل تأثیرگذار بر گرایش‌های تفکر انتقادی    602-2-1- رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و گرایش‌های تفکر انتقادی    612-2-2- رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و ابعـاد الگـوهای ارتباطات           خانواده و دانشجو- استاد     752-2-3- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد           و گرایش‌های تفکر انتقادی    812-2-3-1- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده                            و گرایش‌های تفکر انتقادی    822-2-3-2- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات دانشجـو- استـاد                            و گرایش‌های تفکر انتقادی    852-2-4- رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد                    و ارضای نیازهای روان‌شناختی پایه    88عنوان                                                                                                               صفحه2-2-5- رابطه بین ارضـای نیـازهـای روان‌شنـاختی پـایـه            و گرایش‌های تفکر انتقادی    962-2-6- نقش واسطه‌گری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد           در رابطه بین ارزش‌های فرهنگی و گرایش‌های تفکر انتقادی     992-2-7- نقش واسطه‌گری ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد           در رابطه بین ارزش‌‌های فرهنگی و ارضای نیازهای روان‌شناختی پایه     1012-2-8- نقـش واسطـه‌گـری ارضـای نیـازهـای روان‌شنـاختـی پـایـه            در رابطه بین ابعاد الگوهای ارتباطات خانواده و دانشجو- استاد            و گرایش‌های تفکر انتقادی    1042-3- فرضیه‌های پژوهش    1062-4- تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش    108در این فصل، در ابتدا به مرور خط سیر تفکر انتقادی از آغاز تا به امروز پرداخته می‌شود تا در مورد این نوع تفکر دانشی زمینه‌ای فراهم آید. سپس، مؤلفه‌های تفکر انتقادی و به ویژه مؤلفه گرایشی آن به تفصیل مورد بحث قرار می‌گیرند. پس از آن، تحقیقات پیشین مربوط به سؤالات پژوهش و  پشتوانه‌های فرضیه‌های پژوهش مطرح می‌شوند. 2-1- تاریخچه و مبانی نظری تفکر انتقادیاگرچه مطالعه و بررسی در باب تفکر انتقادی در طی 25 سال آخر قرن بیستم شدت یافته است، ریشه این نوع تفکر را می‌توان تا حدود 2500 سال پیش و تا زمان سقراط ردیابی کرد. سقراط به تمرکز معلمان بر پرورش مهارت‌های استدلالی یادگیرندگان تأکید داشت (آورهویزر، 1997؛ پل، الدر  و بارتل ، 1997). سال‌های متمادی بعد از سقراط، تفکر انتقادی آنچنان که باید مطـرح نبود تا اینکه اندیشه انتقادی در دوره نوگرایی توجه روشنگران سده هجدهم از جمله کانت را به خود جلب کرد. این مفهوم در دوره فرانوگرایی توسط افرادی همچون جان دیویی، ماکس بلک، گوردون هولفیش، رابرت انیس، متیو لیپمن، جان مک پک و ریچارد پل وارد فرایند تعلیم و تربیت شد (جهانی، 1382). در اوایل قرن بیستم، جان دیویی (1933) در کتاب «ما چگونه فکر می‌کنیم » با تأکید بر «تفکر تأملی» الهام‌بخش مربیان در رشد دادن تفکر کودکان شد. به عقیده وی هدف اصلی آموزش به جای حفظ کردن طوطی‌وار مطالب، باید تفکر تأملی و یادگیری نحوه تفکر باشد. وی تفکر تأملی را حالتی از شک و تردید، سردرگمی‌ و مخمصه فکری  می‌دانست که به دنبال آن تفکر اتفاق می‌افتد و فرد درصدد جست و جوی اطلاعاتی که آن شک را برطرف می‌کند، برمی‌آید. در نهایت، با یافتن اطلاعات سردرگمی ‌فرد پایان می‌یابد (1933، ص. 12). دیویی تفکر تأملی را «مد نظر قرار دادن فعالانه، مصرانه و دقیق یک عقیده یا یک شکل فرضی از دانش با در نظر گرفتن زمینه‌هایی که از آن حمایت می‌کند و در نهایت به نتیجه‌گیری‌ می‌انجامد» تعریف می‌کرد (دیویی، 1933، ص. 9). امروزه اکثر متخصصان، تفکر تأملی دیویی را همخوان با تفکر انتقادی می‌دانند (گریسون،1991). در خلال قرن بیستم، متخصصان به حمایت از دیدگاه دیویی مبنی بر اینکه یادگیری نحوه تفکر باید هدف اصلی آموزش باشد، پرداختند و توانایی تفکر نقادانه را به عنوان هدف آموزش مورد تأکید قرار دادند. با معطوف شدن توجه‌ها به تفکر انتقادی متخصصان تعاریف مختلفی را از آن ارائه دادند. با این حال، تا سال 1990 تعریفی روشن از تفکر انتقادی که مورد توافق همگان باشد، حاصل نشد. در سال 1990 انجمن فلسفی امریکا از این نوع تفکر تعریفی مورد توافق را مطرح کرد که تعاریف برجسته قبلی در شکل‌گیری آن تأثیر بسزایی داشتند (گیانکارلو و فاسیونه، 2001). در ادامه، به مرور این تعاریف پرداخته می‌شود. 2-1-1- تفکر انتقادییکی از اولین تعاریف تفکر انتقادی تعریف گلیزر و همکار وی واتسون است. در اواخر دهه 1930، تحقیقات گلیزر در زمینه آموزش تفکر انتقادی تحت تأثیر کارهای دیویی قرار گرفت. گلیزر با الهام از دیویی تفکر انتقادی را به صورت زیر تعریف کرد: «تفکر انتقادی [ترکیبی از] (1) نگرش  در مورد گرایش به در نظر گرفتن فکورانه مسائل و موضوعاتی که وارد دامنه تجربیات فرد می‌شوند، (2) دانش روش‌های بررسی منطقی و مستدل و (3) مهارت‌های به کار بردن این دانش است. تفکر انتقادی تلاش مداومی‌ را برای بررسی هر عقیده یا هر شکل فرضی‌ از دانش با در نظر گرفتن شواهد و مدارکی که از آن حمایت می‌کند و در نهایت به نتیجه‌گیری می‌انجامد، ایجاب می‌کند» (گلیزر، 1941، ص. 5). روشن است که بخش دوم این تعریف بر مبنای تعریف دیویی از تفکر تأملی قرار دارد. همانطور که تعریف بالا نشان می‌دهد به عقیده گلیزر تفکر انتقادی ترکیبی از نگرش، دانش و مهارت است. بر همین مبنا، بعدها گلیزر و واتسون یکی از جامعترین تعاریف تفکر انتقادی را مطرح کردند که تفکر انتقادی را شامل این موارد می‌دانست: (1) نگرش‌های [فرد نسبت به] تحقیق که شامل توانایی تشخیص وجود مسأله و پذیرش نیاز کلی به شواهد و مدارک در حمایت از آنچه که ادعا می‌شود درست است، می‌گردد (2) دانش مربوط به نتیجه‌گیری‌ها، انتزاع‌ها و تعمیم‌های معتبر که در آنها درستی انواع متفاوت شواهد و مدارک به طور منطقی تعیین می‌شود و (3) مهارت‌های مربوط به استفاده از این نگرش‌ها و دانش در موقعیت‌های واقعی (واتسون و گلیزر، b1980). تعریف واتسون و گلیزر به دلیل جامع بودن بیش از همه تعاریف هم دوره خود مورد استفاده قرار گرفت (فیشر ، 2001). گرساید  (1996) معتقد است جدیدترین تعریف‌های تفکر انتقادی نیز به ‌ندرت از این تعریف فراتر می‌روند.     2-1-1-1-1- مؤلفه‌های تفکر انتقادیبنا به تعریف انجمن فلسفی امریکا تفکر انتقادی شامل دو مؤلفه مهارت‌های شناختی و فراشناختی و گرایش‌های عاطفی  است (انجمـن فلسفـی امریکا، 1990). نه تنها یک متفکـر نقـاد نیازمند برخورداری از مهارت‌های شناختی و فراشناختی است، بلکه باید به استفاده از این مهارت‌ها تمایل و گرایش داشته باشد. ادامه بحث، به این مؤلفه‌ها به طور جداگانه می‌پردازد. 2-1-1-1-1-1- مؤلفه مهارتی تفکر انتقادیهمانگونه که در بیانیه توافقی هیأت متخصصـان تحقیق دلفی آمده است، این متخصصان مهارت‌های اساسی تفکر انتقادی را مهارت‌های تعبیر و تفسیر، تجزیه و تحلیل، ارزیابی، استنباط یا نتیجه‌گیری، توضیح‌دهی و خودتنظیمی ‌می‌دانند. در این بیانیه مهارت تعبیر و تفسیر به صورت «درک و بیان معنا یا اهمیت انواع گسترده‌ای از تجربیات، موقعیت‌ها، اطلاعات، رویدادها، قضاوت‌ها، آداب و رسوم، عقاید، قوانین، روش‌ها یا معیارها» (ص. 6) تعریف می‌شود. منظور از مهارت تجزیه و تحلیل «شناسایی روابط استنباطی که به نظر می‌رسند بین گفته‌ها، سؤالات، مفاهیم، توصیفات یا اشکال دیگر بازنمایی‌ها  – به قصد بیان عقاید، قضاوت‌ها، تجربیات، دلایل، اطلاعات و باورها- وجود دارند و یا واقعاً وجود دارند» (ص. 7) است. مهارت ارزیابی به «ارزیابی اعتبار گفته‌ها یا بازنمایی‌های دیگری که توصیفی از ادراک، تجربه، موقعیت، قضاوت، عقاید یا باورهای فرد هستند و ارزیابی قدرت منطقی روابط استنباطی‌ای که بین گفته‌ها، توصیفات، سؤالات یا دیگر اشکال بازنمایی به نظر می‌رسند» (ص. 8) برمی‌گردد. منظور از مهارت استنباط یا نتیجه‌گیری «شناسایی و به دست آوردن عناصر مورد نیاز برای بیرون کشیدن نتیجه‌گیری‌های خرمندانه؛ شکل دادن به حدسیات و فرضیات؛ در نظر گرفتن اطلاعات مرتبط و بیرون کشیدن پیامدهای ناشی از اطلاعات، گفته‌ها، اصول، شواهد و مدارک، قضاوت‌ها، عقاید، باورها، مفاهیم، توصیفات، سؤالات یا دیگر اشکال بازنمایی» (ص. 9) است. مهارت توضیح به صورت «بیان نتایج استدلال فرد؛ دلیل آوردن برای آن استدلال با توجه به ملاحظات مربوط به شواهد و مدارک، ملاحظات مفهومی، روش‌شناختی، معیارشناختی و بافت‌شناختی که نتیجه‌گیری‌های فرد بر مبنای آنها قرار دارند؛ مطرح کردن استدلال به شکل بحث و تبادل‌نظرهای متقاعده‌کننده» (ص. 10) تعریف می‌شود و در آخر، منظور از مهارت خودتنظیمی‌«خودآگاهی نسبت به بازبینی فعالیت‌های شناختی خود، عناصر مورد استفاده در آن فعالیت‌ها و نتایج بیرون کشیده شده به خصوص از طریق به کارگیری مهارت‌های تجزیه و تحلیل و ارزیابی در مورد قضاوت‌های استنباطی خود با زیر سؤال بردن، تأیید کردن، اعتبار‌یابی کردن یا تصحیح کردن دلایل یا نتیجه‌گیری‌های خود» (انجمن فلسفی امریکا، 1990، ص. 10) است. هر کدام از این مهارت‌ها خود از خرده‌ مهارت‌هایی تشکیل شده‌اند که جدول 2-1 آنها را نشان می‌دهد. جدول شماره 2-1- مهارت‌های تفکر انتقادی و خرده‌مهارت‌های آنها بر اساس گزارش دلفی (اقتباس‌شده از انجمن فلسفی امریکا، 1990، ص. 6) مهارت‌های تفکر انتقادی خرده‌مهارت‌ها تعبیر و تفسیر طبقه‌بندی، رمزگشایی جملات، روشن کردن معنا تجزیه و تحلیل بررسی ایده‌ها، شناسایی و تجزیه و تحلیل دلایل ارزیابی ارزیابی دعاوی و دلایل استنباط بررسی در مورد شواهد و مدارک، گمانه‌زنی در مورد حالت‌های مختلف، بیرون کشیدن نتیجه توضیح‌دهی بیان نتایج، توجیه روش‌ها، مطرح کردن دلایل خودتنظیمی بررسی عمل خود، تصحیح خود   این مهارت‌ها در فرایند تفکر انتقادی در ارتباط متقابل با هم به کار برده می‌شوند. به عبارتدیگر، به تفکر انتقادی بیشتر به صورت یک فرایند غیرخطی و چرخه‌ای  نگاه می‌شود تا به صورت یک فرایند خطـی مرحله به مرحله (فاسیـونه، فاسیـونه، بلوم ، هوارد  و گیانکارلو، 1998). یعنـی، ممکن است فـرد استنباط‌های خود را تجزیه و تحلیل کند، تعبیر و تفسیرهایش را توضیح دهد یا تجزیه و تحلیل‌هایش را ارزیابی کند. تفکر انتقادی یا قضاوت فکورانه در مورد اینکه به چه چیزی اعتقاد داشته باشیم یا چه کاری را انجام دهیم، بدون داشتن سطحی از مهارت‌های تفکر انتقادی اتفاق نمی‌افتد. این در حالی است که برای تمایل داشتن به استفاده عملی از این مهارت‌ها باید به آنها گرایش داشت. به همین دلیل، متخصصان معتقدند داشتن توانایی تفکر انتقادی به تنهایی کافی نیست. بلکه، تفکر انتقادی شامل یک مؤلفه گرایشی نیز هست (گیانکارلو و فاسیونه، 2001).   مبانی نظری تفکر انتقادیمولفه های تفکر انتقادیمبانی نظری تفکر انتقادیمبانی نظری مولفه های تفکر انتقادیمبانی نظریتفکر انتقادیمولفه های تفکر انتقادی

  • نمونه سوال پایان ترم متره و برآورد دانشگاه آزاد ارومیه

    نمونه سوال پایان ترم متره و برآورد دانشگاه آزاد ارومیه دریافت نمونه سوال پایان ترم متره و برآورد دانشگاه آزاد ارومیه دسته: نمونه سوالات بازدید: 1 بارفرمت فایل: rar حجم فایل: 283 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 نمونه سوال پایان…

  • گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملی

    گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملی دریافت گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملی گزارش کارآموزی حسابداری در بانک ملی دسته بندی حسابداری بازدید ها 233 فرمت فایل docx حجم فایل 328 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 80 14,300 تومان الف-…

  • جستجو در وب پنهان(معرفی و دسته بندی رهیافت های جستجو در صفحات دینامیک وب)

    جستجو در وب پنهان(معرفی و دسته بندی رهیافت های جستجو در صفحات دینامیک وب) دریافت جستجو در وب پنهان(معرفی و دسته بندی رهیافت های جستجو در صفحات دینامیک وب) با رشد روز افزون حجم اطلاعات وب در صفحات دینامیک و…

  • کارآموزی درآموزشگاه کامپیوتر برهان (مبانی كامپیوتر)

    کارآموزی درآموزشگاه کامپیوتر برهان (مبانی كامپیوتر) دریافت کارآموزی درآموزشگاه کامپیوتر برهان (مبانی كامپیوتر) دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 32 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 37 کارآموزی درآموزشگاه کامپیوتربرهان (مبا نی كا مپیو 37صفحه قالب ورد…

  • مقاله بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی

    مقاله بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی دریافت مقاله بهینه سازی تولید شکلات از طریق قابلیت ردیابی با توجه به تحولات اخیر در سیستم های ردیابی در حال حاضر امکان مبادله کقدار قابل توجه داده ها از طریق…

  • تحقیق جایگاه و اهمیت کاربری فضای سبز در بین سایر کاربریها

    تحقیق جایگاه و اهمیت کاربری فضای سبز در بین سایر کاربریها دریافت تحقیق جایگاه و اهمیت کاربری فضای سبز در بین سایر کاربریها دسته: محیط زیست بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 13 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 17 تحقیق…

  • بررسی فرایندهای شیرین سازی گازهای طبیعی

    بررسی فرایندهای شیرین سازی گازهای طبیعی دریافت بررسی فرایندهای شیرین سازی گازهای طبیعی بررسی فرایندهای شیرین سازی گازهای طبیعی دسته بندی فنی و مهندسی بازدید ها 133 فرمت فایل doc حجم فایل 1.455 مگا بایت تعداد صفحات فایل 88 16,500…

  • نقشه ی زمین شناسی شهرستان هریس

    نقشه ی زمین شناسی شهرستان هریس دریافت نقشه ی زمین شناسی شهرستان هریس شیپ فایل زمین شناسی شهرستان هریس این فایل در محیط نرم افزار GIS قابل نمایش و قابل ویرایش می باشد دسته بندی جغرافیا بازدید ها 106 فرمت…

  • مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه

    مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه دریافت مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه مبانی نظری وپیشینه تحقیق رادیو، طنز و شوخ‌طبعی در رسانه دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 114 فرمت فایل…

  • دانلود تحقیق هالوژنها

    دانلود تحقیق هالوژنها دریافت دانلود تحقیق هالوژنها دسته: الکترونیک و مخابرات بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 49 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 13 دانلود هالوژنها تحقیق هالوژنها مقاله هالوژنها هالوژنها قیمت فایل فقط 14,300 تومان فرمت فایل : ورد…

  • تحقیق با موضوع آشنایی با اکسس

    تحقیق با موضوع آشنایی با اکسس دریافت تحقیق با موضوع آشنایی با اکسس دسته: کامپیوتر و IT بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 361 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 332 تحقیق با موضوع آشنایی بااکسس 332صفحه قالب ورد قابل ویرایش…

  • تحقیق معماری کانسپت

    تحقیق معماری کانسپت دریافت تحقیق معماری کانسپت دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 20 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 تحقیق معماری کانسپت قیمت فایل فقط 7,700 تومان تحقیق معماری  کانسپت با تعریف  ساده می توان گفت  کانسپت…

  • سبك شناسی كشف المحجوب

    سبك شناسی كشف المحجوب دریافت سبك شناسی كشف المحجوب دسته: تاریخ و ادبیات بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 36 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 16 چكیده این مقاله تلاشی است در جهت بررسی سبك كتاب كشف المعجوب نوشته ی…

  • بررسی قاعده ضمان غرور و تطبیق آن با حقوق انگلیس

    بررسی قاعده ضمان غرور و تطبیق آن با حقوق انگلیس دریافت بررسی قاعده ضمان غرور و تطبیق آن با حقوق انگلیس یکی از عوامل مؤثر در ایجاد مسؤولیت فریب دادن است، بدین معنا که اگر شخصی دیگری را فریب دهد…

  • دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر

    دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر دریافت دانلود پاورپوینت نهادهای سپرده پذیر دانلود پاورپوینت با عنوان نهادهای سپرده پذیر در حجم 24 اسلاید همراه با توضیحات کامل قابل ویرایش ویژه ارائه کلاسی برای درس نهادها و بازارهای مالی دسته بندی مدیریت…

  • بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی

    بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی دریافت بررسی ساختار و نحوه عملکرد سیستم های کنترل صنعتی در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد كه این بهبود هم در كمیت ومیزان تولید موثر است و هم…

  • نقشه راه برای معلمان ماده 28

    نقشه راه برای معلمان ماده 28 دریافت نقشه راه برای معلمان ماده 28 دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 77 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 نقشه راه برای مهارت آموزان ماده 28دانلود نقشه راه…

  • مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی (تجربی،نظری)

    مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی (تجربی،نظری) دریافت مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی (تجربی،نظری) دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 597 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 63 مطالعه تجمع یونی با نگرش ترمودینامیكی (تجربی،نظری) در…

  • دانلود گزارش كارآموزی عمران همراه با عکس 49 ص

    دانلود گزارش كارآموزی عمران همراه با عکس 49 ص دریافت دانلود گزارش كارآموزی عمران همراه با عکس 49 ص دسته: گزارش کارآموزی و کارورزی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 493 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 53 دانلود گزارش كارآموزی…

  • دانلود فایل ورد Word ارزیابی پروتکل های مسیریابی شبکه های مش بی سیم در محیط های امن و ناامن

    دانلود فایل ورد Word ارزیابی پروتکل های مسیریابی شبکه های مش بی سیم در محیط های امن و ناامن دریافت دانلود فایل ورد Word ارزیابی پروتکل های مسیریابی شبکه های مش بی سیم در محیط های امن و ناامن دراین…

  • تحقیق درباره مصالح سنگی و چوبی

    تحقیق درباره مصالح سنگی و چوبی دریافت تحقیق درباره مصالح سنگی و چوبی دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 831 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 دانلود تحقیق درباره مصالح سنگی و چوبی و انواع سنگ و چوب…

  • شاخص تمایل جنسی هالبرت (HISD) 1992

    شاخص تمایل جنسی هالبرت (HISD) 1992 دریافت شاخص تمایل جنسی هالبرت (HISD) 1992 دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 12 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 3 شاخص تمایل جنسی هالبرت (HISD) 1992 قیمت فایل فقط 7,700 تومان…

  • طرح لایه بازکارت ویزیت شرکت172

    طرح لایه بازکارت ویزیت شرکت172 دریافت طرح لایه بازکارت ویزیت شرکت172 دسته: فایل های لایه باز و PSD بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 579 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 طرح لایه بازکارت ویزیت شرکت قیمت فایل فقط 11,000…

  • پاورپوینت فناوری اطلاعات در اتریش

    پاورپوینت فناوری اطلاعات در اتریش دریافت پاورپوینت فناوری اطلاعات در اتریش دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 370 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 20 دانلود پاورپوینت فناوری اطلاعات در اتریش بررسی فناوری اطلاعات در اتریش پاورپوینت جامع و…

  • گزارش کارآموزی در اداره بیمه ایران

    گزارش کارآموزی در اداره بیمه ایران دریافت گزارش کارآموزی در اداره بیمه ایران دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 123 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 61 گزارش کارآموزی در اداره بیمه ایران قیمت فایل فقط 16,500 تومان چکیده…

  • دانلود فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص

    دانلود فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص دریافت دانلود فرسایش و راههای مقابله با آن 38 ص دسته: عمران بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 169 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 38 دانلود فرسایش و راههای مقابله با…

  • سوالات اجرا عمران سال 92 پایه 3 همراه با پاسخنامه

    سوالات اجرا عمران سال 92 پایه 3 همراه با پاسخنامه دریافت سوالات اجرا عمران سال 92 پایه 3 همراه با پاسخنامه سوالات اجرا عمران آذر 92 به همراه پاسخنامه دسته بندی نمونه سوالات فنی و مهندسی بازدید ها 117 فرمت…

  • نقشه کامل آپارتمان 3 طبقه 270 متری دو واحدی

    نقشه کامل آپارتمان 3 طبقه 270 متری دو واحدی دریافت نقشه کامل آپارتمان 3 طبقه 270 متری دو واحدی دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: dwg حجم فایل: 517 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پروژه آپارتمان سه طبقه دو واحدی…

  • بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی كودكان

    بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی كودكان دریافت بررسی رابطه بین پرخاشگری والدین وافسردگی كودكان دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 118 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 118 بررسی رابطه بین پرخاشگری و افسردگی در…

  • کار آموزی آشنایی اجمالی با سازمان اجتماعی و بیمه

    کار آموزی آشنایی اجمالی با سازمان اجتماعی و بیمه دریافت کار آموزی آشنایی اجمالی با سازمان اجتماعی و بیمه دسته: بیمه بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 46 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 50 به منظور اجرا و تعمیم و…

  • تحقیق کارآفرینی تولید نان ماشینی

    تحقیق کارآفرینی تولید نان ماشینی دریافت تحقیق کارآفرینی تولید نان ماشینی تحقیق کارآفرینی تولید نان ماشینی در 39 صفحه ورد قابل ویرایش(جداول pdf) دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 15 فرمت فایل doc حجم فایل 777 کیلو…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع پیشینه‌ی سوگیری توجه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع پیشینه‌ی سوگیری توجه دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق با موضوع پیشینه‌ی سوگیری توجه دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 70 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 15 مبانی…

  • پاورپوینت بررسی انواع ابزارهای مشتقه مالی

    پاورپوینت بررسی انواع ابزارهای مشتقه مالی دریافت پاورپوینت بررسی انواع ابزارهای مشتقه مالی دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 1331 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 29 دانلود پاورپوینت با موضوع بررسی انواع ابزار های مشتقه مالی، در قالب…

  • مبارزه بیولوژیك

    مبارزه بیولوژیك دریافت مبارزه بیولوژیك مبارزه بیولوژیك 60 ص دسته بندی زیست شناسی بازدید ها 294 فرمت فایل doc حجم فایل 43 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 60 18,700 تومان فهرست   مقدمه                                                                                                       نیازهای انسان و منشاء آفات                                                                                مشكلات…

  • مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی

    مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه اصل مقاله انگلیسی دریافت مقاله ترجمه شده طراحی و کاربرد هنر الگوی فرکتال در طراحی مدقابل ویرایش با فرمت doc به همراه…