مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف

دریافت

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف
دسته بندی
علوم انسانی
بازدید ها

102
فرمت فایل

docx
حجم فایل

171 کیلو بایت

تعداد صفحات فایل

101

22,000 تومان
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف دارای 101 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد   توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc قسمتی از متن مبانی نظری     مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلف   فصل دوم : ادبیات و پیشینه ی  پژوهش   2-1:  مقدمه………………………………………………………………………………………………………………… 13 2-1-1:تعریف شهروندی در فرهنگ های مختلف …………………………………………………………… 13 2-1-2:  تعریف شهروندی…………………………………………………………………………………………….. 16 2-1-3: حق شهروندی…………………………………………………………………………………………………… 17 2-1-4: مفهوم شهروندی……………………………………………………………………………………………….. 18 2-1-5: مفهوم شهروندی در اسلام………………………………………………………………………………….. 19 2-1-6: مفهوم شهرونددر حقوق ایران  …………………………………………………………………………… 22 2-1-7: تفکیک بین حقوق شهروندی و حقوق بشر………………………………………………………….. 22 2-2: مفهوم شهروندی  …………………………………………………………………………………………………. 24 2-2-1: شهروندی از دیدگاه جامعه شناسی……………………………………………………………………… 25 2-2-2: شهروندی از دیدگاه فرهنگ سیاسی…………………………………………………………………….. 25 2-3: پیشینه و خاستگاه نظری مفهوم شهروندی………………………………………………………………… 28 2-4: تاریخچه آموزش شهروندی……………………………………………………………………………………. 31 2-5: دیدگاه ها و مبانی نظری پیرامون حقوق شهروندی…………………………………………………….. 33 2-5-1: طبقه ،آگاهی و حقوق شهروندی از دیدگاه مارکس ………………………………………………. 33 2-5-2: شهر،شهروندی و دموکراسی از دیدگاه وبر……………………………………………………………. 34 2-5-3: مارشال، حقوق سه گانه شهروندی از دیدگاه مارشال…………………………………………….. 34 2-5-4: دوگانه ی عام گرایی_ خاص گرایی از دیدگاه پارسونز………………………………………….. 35 2-5-5: دسترسی برابر به مشارکت و شهروندی از دیدگاه هابرماس…………………………………….. 36 2-6: چارچوب نظری …………………………………………………………………………………………………… 36 2-7: ساختار حقوقی شهروندی………………………………………………………………………………………. 38 2-7-1: حقوق و آزادی های مدنی و سیاسی……………………………………………………………………. 38 2-7-2: حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی………………………………………………………………….. 38 2-7-3: میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی……………………………………………………………….. 38 2-7-4: میثاق بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ………………………………………….. 39 2-8: مفاهیم و اصطلاحات اساسی………………………………………………………………………………….. 39 2-8-1: حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………………. 39 2-9:مولفه های حقوق شهروندی…………………………………………………………………………………….. 40 2-9-1: آزادی بیان………………………………………………………………………………………………………… 40 2-9-2: برخورداری از صلح…………………………………………………………………………………………… 42 2-9-3:حق برخورداری از امنیت……………………………………………………………………………………. 44 2-9-4:محیط زیست سالم…………………………………………………………………………………………….. 46 2-9-5: حق داشتن کار و حرفه………………………………………………………………………………………. 48 2-9-6: حق برحورداری از حمایت قانون………………………………………………………………………… 49 2-9-7: حق برخورداری از برابری و عدالت…………………………………………………………………….. 50 2-9-8: حق برخورداری از آزادی عقیده………………………………………………………………………….. 51 2-9-9: حق برخورداری از آموزش و پرورش…………………………………………………………………. 52 2-9-10: حق برخورداری از آزادی انتخاب……………………………………………………………………… 53 2-9-11: حق برخورداری از حق تامین اجتماعی و بیمه…………………………………………………….. 54 2-9-12:حق برخورداری از  حق مالکیت………………………………………………………………………… 57 2-10:آموزش حقوق شهروندی………………………………………………………………………………………. 59 2-11: فلسفه جدید آموزش و پرورش…………………………………………………………………………….. 60 2-11-1: نقش آموزش و پرورش در آموزش حقوق شهروندی…………………………………………… 60 2-11-2: حیطه دانش و مفاهیم………………………………………………………………………………………. 61 2-11-3: تمرینات آموزشی و طرح های بین رشته ای……………………………………………………….. 61 2-12: اهمیت نقش معلم در ارائه مباحث مربوط به آموزش حقوق شهروندی………………………. 61 2-13: محتوای آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………………………… 62 2-14: انواع آموزش حقوق شهروندی……………………………………………………………………………… 64 2-14-1: آموزش رسمی ……………………………………………………………………………………………….. 65 2-14-2: آموزش غیر رسمی………………………………………………………………………………………….. 66 2-15: ارزیابی برنامه های آموزشی حقوق شهروندی………………………………………………………… 67 2-16: تعاریف و ماهیت درس مطالعات اجتماعی…………………………………………………………….. 68 2-17: ضرورت و اهمیت برنامه درسی مطالعات اجتماعی…………………………………………………. 70 2-18: برنامه ریزی درسی………………………………………………………………………………………………. 71 2-19: اجرای برنامه ریزی درسی…………………………………………………………………………………….. 73 2-20: تحلیل محتوا……………………………………………………………………………………………………….. 73 2-21: اصول انتخاب محتوا……………………………………………………………………………………………. 76 2-22: مسائل مربوط به سازمان دادن محتوای برنامه درسی…………………………………………………. 77 2-23: اهمیت دوره ی ابتدایی…………………………………………………………………………………………. 78 2-24: پیشینه تحقیق………………………………………………………………………………………………………. 78 2-24-1: پیشینه تحقیق داخلی………………………………………………………………………………………… 78 2-24-2: پیشینه تحقیق خارجی………………………………………………………………………………………. 81 2-25: جمع بندی: ………………………………………………………………………………………………………..     -1 : مقدمه  در حال حاضر حقوق شهروندی از مباحث مهم حقوقی، چه در سطح داخلی و چه در سطح بین المللی، است مانند بسیاری از مفاهیم حقوقی، در مورد این که «شهروند کیست و چه حقوقی دارد؟»، «آیا حقوق بشر و حقوق شهروندی دو مقوله ی مترادف هستند یا متفاوت؟»، «آیا این مفهوم جدید است یا قدیم؟»، اتفاق نظر وجود ندارد. قدر مسلم این است که اصطلاح «حقوق شهروندی» به تازگی وارد ادبیات حقوقی کشور ما شده است و به طور روز افزون اهمیت بیشتری می یابد. بنابراین قبل از بررسی آن در سیره ی نبوی و تطبیق آن با حقوق ایران، لازم به نظر می رسد که این اصطلاح به خوبی شناخته شود و مرز آن با اصطلاحات مشابه، به ویژه «حقوق بشر» معین گردد. 2-1-1:تعریف شهروند در فرهنگ های مختلف در روم قدیم اتباع کشور به دو دسته تقسیم می شدند. شهروندان، یعنی رومیان اصلی، که از حقوق ومزایای بیشتری برخوردار بودند و رعایا، یعنی اقوام و ملل دیگری که تحت تسلط حکومت رومیان بودند (رضایی پور، 1385: 11). در یونان قدیم، افراد ساکن در یونان دو درجه بودند، شهروندان درجه ی یک، که ساکنان اصلی یونان بوده اند و درجه ی دو، که بردگان و غیریونانی ها بودند.شهروند [1]است. در فرهنگ های معین و عمید، این اصطلاح تعریف نشده است. در فرهنگ لغت دهخدا شهروند این گونه تعریف شده است:اهل یک شهر یا یک کشور و نیز آمده که «وند» موجود در این واژه در گذشته نیز بوده و در واقع این واژه «شهربند» بوده است، به معنای کسی که به شهری بند است.در اثر گذشت زمان، این بند تبدیل به «وند» شده است. «ی» موجود در شهروندی یعنی هر چیز مربوط به شهروند. در فرهنگ معاصر گفته شده است که شهروند کسی است که اهل یک شهر یا کشور به شمار می آید و از حقوق متعلق به آن برخوردار می شود. در یکی از فرهنگ های علوم سیاسی، شهروند چنین تعریف شده است:«کسی که از حقوق مدنی یا امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخوردار است. واژه سیتی زن، که ریشه ی رومی دارد، در فارسی به شهروند، تبعه، همشهری، هم وطن، شارمند، شهرتاش، و انسان عضو اجتماع شده است. در زبان فرانسه کلمه شهروند[2]  از شهر[3] می آید و (سیته) از واژه ی لاتینی سیویتاس[4] مشتق است. سیویتاس در زبان لاتینی تقریبا معادل کلمه ی پلیس[5] در زبان یونانی است که همان شهر است که تنها مجتمعی از ساکنین نیست، بلکه واحدی سیاسی و مستقل به شمار می آید. شهروند فقط به ساکن شهر گفته نمی شود در رم همانند آتن، کلیه ساکنان، خصلت شهروندی را نداشتند. آن کسی شهروند به شمار می رفت که شرایط لازم برای مشارکت در اداره  امورعمومی شهررا دارا می بود. در زبان فرانسه، غالباً، شهروند در نقطه ی مقابل رعیت به کار می رود. به تدریج، دولت ـ کشور جای دولت ـ شهر را گرفت و مفهوم شهروند به مفهوم دولت ـ کشور وابسته شد(روبرپللو، 1370 :1). در ایران تا قبل از مشروطیت، به جای این واژه از کلمه ی رعیت و رعایا استفاده می شد (رضایی پور، 1385 :9). سعدی گفته است:                                                                                        اگرزمال رعیت ملک خورد سیبی                        برآورند غلامان او درخت از بیخ                        به طور سنتی در اکثر تعاریف، شهروند را معادل تبعه دانسته اند. شهروند شخصی است که عضو یک جامعه ی سیاسی به نام دولت ـ ملت است. شهروند کسی است که از حقوق مدنی ـ سیاسی و امتیازات مندرج در قانون اساسی یک کشور برخورداراست. تابعیت بر جنبه ی بین المللی تأکید دارد و شهروندی شمول حقوق داخلی را مورد تأکید قرار می دهد. دیدگاه فوق، انحصار شهروند به تبعه و نگاه ناسیونالیستی به تبعه، گر چه به نظر می رسد که دیدگاه غالب است و طرفدارانی در بین نظریه پردازان مثل دیوید میلر دارد؛ در مقابل این دیدگاه ناسیونالیستی دیدگاهی وسیع تر و فوق ناسیونالیستی از شهروند ارائه شده است. به نظر دیدگاه دوم و طرفداران آن مثل[6] باید مفهوم شهروندی از دولت و ملت جدا شود. موقعیت شهروندی باید بر اساس اقامت اعطا شود نه بر اساس جذب فرهنگی و بومی سازی. این امر باعث مشارکت گسترده ی افراد در جامعه می شود. اقامت باید تعیین کننده ی شهروندی باشد، نه ملیت. اگر شهروندی را دولت محور تعریف کنیم مشکلات مربوط به اقلیت های قومی و بسیاری از حقوق اشخاص، حل نشده باقی می ماند. امروزه این موضوع در حال آشکار شدن است که ایده ی ملت به گونه ای فزاینده، نه تنها مبنای حمایت کننده ی شهروندی نیست، بلکه به مانعی برای حمایت از انسان ها تبدیل شده است(کیث فالکس،1381: 60 به بعد).در فرایند جهانی شدن، از تأثیر محدودیت های جغرافیایی بر نظم سیاسی اجتماعی کاسته می شود و مردم به طور روزافزون از رفع شدن این محدودیت ها آگاهی می یابند. جهانی شدن دارای مزایا و معایبی است. به نظر می رسد که برداشت جدید و همگانی تری از شهروندی ظهور کرده است که اصول آن بر   اساس شخصیت جهانی و جهان شمول شخص است نه بر اساس تعلق ملی (همان:173 به بعد).در مفهوم آزاد اندیشانه از شهروندی، این مفهوم شامل همه ی افراد کبیر ساکن خاک کشور است. در این مفهوم تفاوت های قومی، ملی، زبانی نادیده گرفته می شود. طبق دکترین بی طرفی حکومت[7] دولت باید نسبت به مفهوم زندگی خوب بین شهروندان بی طرف بماند. در نتیجه حوزه ی عمومی از مباحث فرهنگی و هویتی تا حد ممکن جدا می شود و این امر مستلزم رعایت حقوق اقلیت ها و زبان و فرهنگ آنهاست. به طور تاریخی مفهوم شهروندی وابسته به تبعه بودن است که مبتنی بر محروم کردن غیراتباع می باشد و در نتیجه گروه هایی که جزئی از اجتماع ملی نیستند محروم شده یا در حاشیه قرار می گیرند. طبق دیدگاه ناسیونالیستی و سنتی، شهروندی یعنی دریافت گذرنامه ی محل سکونت. با وجود این، برخی از قائلین به این دیدگاه کلاسیک مثل کاستلز و دیوسون می پذیرند که در کنار اصل خاک و خون اصل دیگری در حال رشد است که اهمیت زیادی دارد و آن اصل «اقامت» است. طبق ضابطه ی اقامت، افراد می توانند استحقاق شهروندی را با اقامت در یک کشور به دست آورند. اما این دسته از کلاسیک ها با اذعان به اهمیت روز افزون «اقامت» و با وجود این که قائل به حقوق بسیاری برای افراد مقیم دائم هستند، مثل حق کار، حق بهره مندی از تأمین اجتماعی و خدمات بهداشتی، تضمین امنیت، حمایت در برابر بازگشت اجباری و دست یابی به آموزش و پرورش، این افراد، غیر تبعه را، نه به عنوان شهروند، بلکه شبه شهروند می نامند. تفاوت شهروند با شبه شهروند، در عدم بهره مندی شبه شهروند از حقوق سیاسی و عدم بهره مندی کامل در حقوق اجتماعی است (کاستلزودیویدسون: 1382). از بین سه نظریه ی مذکور، به نظر می رسد نظریه ی عدم وابستگی مفهوم شهروندی به تابعیت ارجحیت دارد. وابستگی حقوق شهروندی به تابیعت با فلسفه ی وجودی حقوق شهروندی در تضاد بوده و باعث محرومیت گروه هایی از انسان ها می شود. حقوق شهروندی حقوقی است که همه ی افراد ساکن در یک جامعه باید از آن بهره مند باشند. در پاسخ به این ایراد که به هر حال در دنیای امروز ما به نظر می رسد که تقریباً یک اتفاق نظر جهانی وجود دارد که غیر اتباع از حقوق سیاسی محروم هستند و پیشرفته ترین کشورها در این مورد سوئد و هلند هستند که به افراد مقیم غیرتبعه اجازه ی شرکت در انتخابات محلی را داده اند و از این حد، فراتر نرفته اند، باید گفت: تسری محرومیت غیر تبعه از حقوق سیاسی، که البته بخشی از حقوق شهروندی است، به سایر حقوق شهروندی، یک تسری ظالمانه و بر خلاف عدالت و حقوق انسانی است. به جای این که بگوییم انسان ها به دو گروه تبعه و غیرتبعه تقسیم می شوند و فقط اتباع از حقوق شهروندی برخوردارند و غیر تبعه، در صورت اقامت طولانی مدت از برخی از حقوق شهروندی (شبه شهروند) برخوردار می شود که بدین ترتیب حقوق انسانی تابع رابطه ی انسان ها با دولت ها می گردد، می توان انسان را محور بهره مندی از حقوق دانست و گفت که همه افراد ساکن یک اجتماع از حقوق شهروندی برخوردارند و فقط در بخشی از حقوق سیاسی، شهروندان به دو دسته تبعه و غیر تبعه تقسیم می شوند. اتباع از حقوق سیاسی بهره مند هستند. از آن جایی که در حقوق شهروندی، مانند سایر حقوق، حقوق و تکالیف اجزای لاینفک یکدیگرند، بهره مندی اتباع از حقوق سیاسی به معنای تکلیف آنها به دفاع نظامی کشور و نیز دفاع از کشور با جان و مال خود است. سایر شهروندان (غیر اتباع) از حقوق سیاسی محرومند. بدیهی است که به سبب این محرومیت، شهروندان غیر تبعه موظف به انجام خدمت نظام وظیفه در کشور محل سکونت و یا اقامت و نیز شرکت در جنگ و دفاع مسلحانه از کشور محل اقامت نیستند. این تفاوت بین شهروندان تبعه و شهروندان غیر تبعه در طول سالیان آتی به تدریج کم رنگ تر شده و با رشد مفهوم «شهروند جهانی» محو این تفاوت امکان پذیر خواهد شد. مفهوم شهروندی اتحادیه ی اروپا، که در قرارداد ماستریخت 1991، به رسمیت شناخته شد، هر چند که ریشه در تابعیت یکی از کشورهای عضو دارد و گرچه منطقه ای است، اما از معیارهای معمول وضعیت اتباع بیگانه در یک کشور بسیار فراتر رفته است، تا حدی که دیدگاه ناسیونالیستی از تابعیت، آن را شبه شهروندی می داند، نه وضعیت بیگانگان. طبق این معاهده اتباع یک کشور اروپایی در کشور دیگر اروپایی حق آزادی رفت و آمد، اقامت و حق رأی و تصدی مسؤولیت در انتخابات محلی و حق بهره مندی از حمایت دیپلماتیک هر یک از کشورهای عضو رادارند(کاستلز، دیویدسون، 1382: 197). 2-1-2:تعریف شهروند شهروند [8]به انسانی می گویند که در شهر ساکن است و از حقوق و مزایای مدنی مطابق قانون بهرمند می شود؛و به تعبیری دیگر ،شهروند[9] حالت انسانی است که از حقوق و مزایا ی مزبور برخوردار است،هر چند که در دولت شهر نباشد و در کشور ساکن باشد.در این حالت، مترادف ))تبعه کشور(( به کار می رود.در دموکراسی های یونان قدیم، فقط عده معدودی حق شهروندی داشتند و بقیه جمعیت مثل زنان و بردگان و خارجی ها، فاقد حقوق شهروندی بودند.در روم هم وضع این گونه بود؛ بعدهاحق شهروندی به همه سکنه آزاد امپراتوری داده شد،ولی درجات شهروندی یکسان نبود.در زمان )) ژوستی نین (( درجات شهروندی از بین رفت . در حکومت اسلامی ، در زمان خلفای بنی امیه و بنی عباس نیز موالیان، یعنی بردگان تحت ولایت افراد، از بسیاری از حقوق که آزادگان داشتندمحروم بودند؛ ولی امروزه با نفوذ حقوق مدرن و تلقی های جدید، شهروندی مفهوم وسیعی یافته است. 2-1-3:حق شهروندی        بی گمان تربیت شهروندان خوب یکی از مهمترین دل مشغولی های اکثر نظام های تعلیم و تربیت در بسیاری ازکشورهای دنیاست. مطالعات و پژوهشهای انجام شده در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه نشان می دهند که مسئولان تعلیم و تربیت در این کشورها با عزمی راسخ و با تدوین برنامه  های آموزشی متنوع، تربیت شهروند خوب را در صدر اقدامات و فعالیتهای خود قرار داده اند(وزیری و جهانی، 1385). برنامه درسی مبتنی برآموزش شهروندی را می توان یکی از این اقدامات دانست. منظور از برنامه درسی، یک درس یا مجموعه ای از دروس و یا برنامه ای برای مطالعه است که به عنوان مجموعه ای از اهداف و مقاصد و تجارب یادگیری شناخته می شود (فتحی واجارگاه، 1377 ).       امیل دورکیم[10] جامعه شناس فرانسوی آموزش شهروندی را از طریق اکتساب دانش، مهارت ها و ارزشهای منتقل شده از نسل های بزرگسال به نسل های ناپخته برای زندگی اجتماعی تلقی می کند. او مهارت و صلاحیتهای لازم برای اعمال شهروندی را ازطریق ارائه مطالب و موضوعاتی در کلیۀ دروس مدارس و در سطوح تحصیلی ابتدایی، متوسطه و دانشگاهی توصیه می کند و برای آموزشهای مدنی و اخلاقی و پرورش روحیه مشارکت جویی که فرد شهروند را برای زندگی در جامعه آماده می سازد، به عنوان موضوعات بین رشته ای در همه دروس و مؤسسات آموزشی اولویت خاصی قائل است .وی تأکید دارد که آموزش شهروندی را باید به گونه ای در دروس گنجاند که فرد پس از آن آموزشها بتواند با الزامات ونیازهای زندگی در جهان فردا همسازی داشته باشد. نهاد مسئول آموزش، و پرورش دهنده این مهارتها و هویت وشخصیت دانش آموزان و دانشجویان؛ مدارس و دانشگا هها، معلمان و اساتید، برنامه ها، روشها و فضای تعلیم و تربیت رسمی در کشور است. بررسی ها نشان می دهند که هم نهاد خانواده و هم نهاد مدرسه، اگر چه تمایل جدی برای رشد و پرورش مهارتهای زندگی و استحکام بخشیدن به هویت و رشد دادن شخصیت نوجوانان و جوانان دارند، اما درانجام وظایف خود در این مسائل حیاتی دچار کمبودها و کم توانیهای گوناگون هستند و در مجموع نمی دانند و برنامه روشنی ندارند که چه کاری باید انجام دهند( لطف آبادی، 1385).       کشورهایی مانند ژاپن، استرالیا، کانادا و آمریکا در تعیین موضوعات درسی و استانداردهای لازم برای مباحث مطرح در قلمرو آموزش شهروندی دارای وجوه مشترکی هستند . در این ممالک محتوای آموزش شهروندی بیشتر از طریق مطالعات اجتماعی و به طور تلفیقی و بین رشته ای ارائه می شود. آموزش شهروندی در ژاپن اجباری است و کلیه سطوح تحصیلی را در بر می گیرد و علاوه بر آن در خارج از مدرسه در محیط های تربیتی خانه، جامعه، بحثهای تلویزیونی و رادیویی نیز توسط متخصصان، رسانه های گروهی و نهادهای دیگری چون خانه های فرهنگ در شهرداری ها، سینماها، تئاترها و … معمول و متداول است. همچنین در ژاپن ارزشیابی آموزش شهروندی یک فرآیند مستمر است که از انواع روشهای ارزشیابی برای تشخیص میزان موفقیت فراگیران در کسب اهداف تعیین شده برای تربیت شهروندی استفاده می شود. نتایج این ارزشیابی ها به طور جدی درمجالس مقننه، دیوان عالی کشور، اتحادیه معلمان، دولت مردان و سایر نهادهای متولی آموزش شهروندی برای تصمیم گیری در ارتباط با از میان بردن کاستیها و به منظور ارائه چاره جویی های قانونی، مالی و حقوقی در جهت رفع آنها منعکس می شود( آقا زاده، 1385). 2-1-4:مفهوم شهروندی  velloso   [67] مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظری تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفدانلودمبانی نظری وپیشینه تحقیق تعریف ومفهوم حقوق شهروندی در فرهنگ های مختلفمبانی نظریپیشینه تحقیقتعریف ومفهوم حقوق شهروندیدر فرهنگ های مختلف

  • دانلود تاریخچه معماری 32 ص

    دانلود تاریخچه معماری 32 ص دریافت دانلود تاریخچه معماری 32 ص دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 28 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 34 دانلود تاریخچه معماری 32 ص تحقیق تاریخچه معماری 32 ص مقاله تاریخچه معماری 32…

  • مقاله طرح های بازاریابی

    مقاله طرح های بازاریابی دریافت مقاله طرح های بازاریابی مقاله طرح های بازاریابی در 18 صفحه word قابل ویرایش با فرمت doc دسته بندی اقتصاد بازدید ها 156 فرمت فایل doc حجم فایل 36 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 18…

  • پرسشنامه سازگاری شغلی دیویس و لافكوایست "برای معلمان"

    پرسشنامه سازگاری شغلی دیویس و لافكوایست "برای معلمان" دریافت پرسشنامه سازگاری شغلی دیویس و لافكوایست "برای معلمان" پرسشنامه سازگاری شغلی دیویس و لافكوایست برای معلمان دسته بندی علوم انسانی بازدید ها 141 فرمت فایل docx حجم فایل 23 کیلو بایت…

  • پاورپویت پارادایم انگلیسی با ترجمه فارسی

    پاورپویت پارادایم انگلیسی با ترجمه فارسی دریافت پاورپویت پارادایم انگلیسی با ترجمه فارسی دسته: پاورپوینت بازدید: 1 بارفرمت فایل: ppt حجم فایل: 610 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 پاورپویت پارادایم انگلیسی با ترجمه فارسی قیمت فایل فقط 19,690 تومان پاورپویت…

  • زمین شناسی سال سوم دبیرستان فصل اول به طورخلاصه

    زمین شناسی سال سوم دبیرستان فصل اول به طورخلاصه دریافت زمین شناسی سال سوم دبیرستان فصل اول به طورخلاصه دسته: زمین شناسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 3820 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 1 زمین شناسی قیمت فایل فقط…

  • مقاله اصول بانکداری

    مقاله اصول بانکداری دریافت مقاله اصول بانکداری دسته: اقتصاد بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 154 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 31 دارای 31 صفحه و با فرمت word و قابل ویرایش و آماده برای پرینت قیمت فایل فقط 7,700…

  • پاورپوینت طرح توجیهی کافی نت

    پاورپوینت طرح توجیهی کافی نت دریافت پاورپوینت طرح توجیهی کافی نت پاورپوینت طرح توجیهی کافی نت دسته بندی طرح های توجیهی و کارآفرینی بازدید ها 100 فرمت فایل doc حجم فایل 882 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 42 12,100 تومان…

  • دانلود تحقیق حمله به پنتاگون وسازمان مركزی تجارتـی دنیا 48 ص

    دانلود تحقیق حمله به پنتاگون وسازمان مركزی تجارتـی دنیا 48 ص دریافت دانلود تحقیق حمله به پنتاگون وسازمان مركزی تجارتـی دنیا 48 ص دسته: علوم سیاسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: zip حجم فایل: 26 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 67 دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل دریافت مبانی نظری و پیشینه تحقیق پایانه ها و سیستم حمل و نقل دسته: جغرافیا بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 3299 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 57…

  • تحقیق درس سیستم های کنترل فازی((شبیه سازی سیستم حلقه باز و بررسی پاسخ پله ))

    تحقیق درس سیستم های کنترل فازی((شبیه سازی سیستم حلقه باز و بررسی پاسخ پله )) دریافت تحقیق درس سیستم های کنترل فازی((شبیه سازی سیستم حلقه باز و بررسی پاسخ پله )) شبیه سازی سیستم حلقه باز و بررسی پاسخ پله…

  • مقایسه کارایی استراتژی های تکنیکال میانگین متحرک و شاخص قدرت اندازه حرکت با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام

    مقایسه کارایی استراتژی های تکنیکال میانگین متحرک و شاخص قدرت اندازه حرکت با روش خرید و نگهداری برای خرید سهام دریافت مقایسه کارایی استراتژی های تکنیکال میانگین متحرک و شاخص قدرت اندازه حرکت با روش خرید و نگهداری برای خرید…

  • جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی

    جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی دریافت جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی در مهر ماه 1350 ایران شاهد یكی از عظیمترین و پرهزینه ترین جشنهای تاریخ معاصر ایران و جهان بود این جشن كه بنا بود در سال 1340 برگزار شود بارها به…

  • كاربرد روش L1 – تقریب در معادلات انتگرال تكین

    كاربرد روش L1 – تقریب در معادلات انتگرال تكین دریافت كاربرد روش L1 – تقریب در معادلات انتگرال تكین دسته: ریاضی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 245 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 21 معادلات انتگرال را می‌توان با استفاده…

  • پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهای خودرگرسیونی و با وقفه توزیعی

    پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهای خودرگرسیونی و با وقفه توزیعی دریافت پاورپوینت فصل هفدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدلهای خودرگرسیونی و با وقفه توزیعی دسته: اقتصاد بازدید:…

  • تحقیق اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر

    تحقیق اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر دریافت تحقیق اثر سطوح مختلف اسفناج بر روی برخی از فراسنجه های خونی در بلدرچین نر تحقیق حاضر در 133 صفحه برای دانشجویان ارشد علوم…

  • بررسی بر احتراق ذرات

    بررسی بر احتراق ذرات دریافت بررسی بر احتراق ذرات دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 67 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 81 مواد جامد بسیاری وجود دارند كه قابلیت احتراق داشته و در صورتیكه شرایط محیطی…

  • مبانی نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش

    مبانی نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش دریافت مبانی نظری تحقیق بهره وری، بهره وری در آموزش و پرورش دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 45 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 ادبیات…

  • مبانی نظری اهمیت و مولفه های بهزیستی ذهنی

    مبانی نظری اهمیت و مولفه های بهزیستی ذهنی دریافت مبانی نظری اهمیت و مولفه های بهزیستی ذهنی دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 49 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 مبانی نظری اهمیت ومولفه های بهزیستی ذهنی…

  • دانلود تحقیق در مورد هلال احمر

    دانلود تحقیق در مورد هلال احمر دریافت دانلود تحقیق در مورد هلال احمر دسته: علوم انسانی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 41 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 9 دانلودتحقیق در مورد هلال احمر قیمت فایل فقط 9,900 تومان فرمت…

  • مقاله تحقیق مهندسی نفت

    مقاله تحقیق مهندسی نفت دریافت مقاله تحقیق مهندسی نفت تحقیق ی کامل مهندسی نفت برای ارایه به دانشگاه ها و با قیمت عالیفهرست1 کلیات2 بررسی گونه های سنگی و خصوصیات فیزیکی و مخزنی سازند های کنگان و دالان3 منطق فازی4…

  • پردازش زیستی برای پوشاک و منسوجات هوشمند

    پردازش زیستی برای پوشاک و منسوجات هوشمند دریافت پردازش زیستی برای پوشاک و منسوجات هوشمند دسته: نساجی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 27 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 36 پردازش زیستی برای پوشاك و منسوجات هوشمند 36صفحه قالب ورد…

  • تحقیق شبکه های بی سیم Wi-Fi

    تحقیق شبکه های بی سیم Wi-Fi دریافت تحقیق شبکه های بی سیم Wi-Fi تحقیق شبکه های بی سیم WiFi دسته بندی کامپیوتر بازدید ها 131 فرمت فایل doc حجم فایل 906 کیلو بایت تعداد صفحات فایل 412 56,100 تومان -…

  • طرح مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید روغن زیتون

    طرح مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید روغن زیتون دریافت طرح مطالعه و امکان سنجی احداث واحد تولید روغن زیتون این طرح با 57 صفحه و در قالب ورد تهیه شده است دسته بندی کارآفرینی بازدید ها 205 فرمت…

  • کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج قطره ای حباب در قطره ترکیب شده با حلال

    کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج قطره ای حباب در قطره ترکیب شده با حلال دریافت کمّی سازی سطح پیکوگرم برخی از هورمونهای رشد در ادرار گاو با استفاده از میکرواستخراج…

  • بررسی معماری ایلام قدیم

    بررسی معماری ایلام قدیم دریافت بررسی معماری ایلام قدیم دسته: معماری بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 1121 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 54 بررسی معماری ایلام قدیم قیمت فایل فقط 15,400 تومان بررسی معماری ایلام قدیم دارای 54 صفحه…

  • پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات

    پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات دریافت پاورپوینت فصل هشتم کتاب سیستم های اطلاعاتی حسابداری تالیف دکتر مهدی مرادی و نعیمه بیات دسته: حسابداری بازدید: 1 بارفرمت فایل: pptx حجم فایل:…

  • بهترین راهکارهای بازاریابی ورودی

    بهترین راهکارهای بازاریابی ورودی دریافت بهترین راهکارهای بازاریابی ورودی دسته: بازاریابی و امور مالی بازدید: 4 بارفرمت فایل: pdf حجم فایل: 572 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 5 بهترین راهکارهای بازاریابی ورودی قیمت فایل فقط 14,300 تومان بهترین راهکارهای بازاریابی ورودی…

  • لینک خرید و دانلود تحقیق تحقیقی بر روی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (HVP) با هدف تولید و پوشش برای ساخت آن

    لینک خرید و دانلود تحقیق تحقیقی بر روی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (HVP) با هدف تولید و پوشش برای ساخت آن دریافت لینک خرید و دانلود تحقیق تحقیقی بر روی پروتئینهای گیاهی هیدرولیز شده (HVP) با هدف تولید و پوشش…

  • مفهوم پیشداوری و انواع آن ‌

    مفهوم پیشداوری و انواع آن ‌ دریافت مفهوم پیشداوری و انواع آن ‌ این تحقیق در 32 صفحه و در قالب فایل word تهیه و از مطالب خوبی بهره برده شده است جهت مشاهده مقدمه این تحقیق به قسمت توضیحات…

  • روش تحقیق تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس

    روش تحقیق تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس دریافت روش تحقیق تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس دسته: روانشناسی و علوم تربیتی بازدید: 1 بارفرمت فایل: doc حجم فایل: 46 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 65 تاثیر بدرفتاری بر عزت نفس قیمت فایل…

  • دانلود پاورپوینت گروه ها و تیم های كاری

    دانلود پاورپوینت گروه ها و تیم های كاری دریافت دانلود پاورپوینت گروه ها و تیم های كاری عنوان دانلود پاورپوینت گروه ها و تیم های كاری فرمت پاورپوینت (قابل ویرایش) تعداد اسلاید34 اسلاید دسته مدیریت رفتار سازمانی مدیریت رفتار سازمانی…

  • رساله و نقشه های مرکز بازپروری معتادان

    رساله و نقشه های مرکز بازپروری معتادان دریافت رساله و نقشه های مرکز بازپروری معتادان تحقیق کامل و رساله معماری مرکز بازپروری معتادان همراه با نقشه های طراحی شده معماری دسته بندی معماری بازدید ها 224 فرمت فایل docx حجم…

  • مبانی نظری شهر خلاق و باز کاربست همساز

    مبانی نظری شهر خلاق و باز کاربست همساز دریافت مبانی نظری شهر خلاق و باز کاربست همساز دسته: فنی و مهندسی بازدید: 1 بارفرمت فایل: docx حجم فایل: 5218 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 113 مبانی نظری شهر خلاق وباز کاربست…

  • معرفی جنگهای ایران از ابتدای تاریخ تاکنون

    معرفی جنگهای ایران از ابتدای تاریخ تاکنون دریافت معرفی جنگهای ایران از ابتدای تاریخ تاکنون کتاب معرفی جنگهای ایران از ابتدای تاریخ تاکنون دسته بندی تاریخ بازدید ها 204 فرمت فایل rar حجم فایل 17.007 مگا بایت تعداد صفحات فایل…

  • بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران

    بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران دریافت بررسی امور مالی مربوط به شرکت کربن ایران یکی از اقلام پر اهمیت در صورتهای مالی اساسی هر شرکت و یا اداره امور مالی مربوط به آن شرکت و یا اداره…